En banan.

Jag har varit på foxtrotkurs i helgen. Mycket lärorikt. Bland annat rekomenderades det att inte köra efter samma mönster hela tiden. Utan variera långsamma och snabba takter/steg hur som helst. Vilket fungerar om killen är tydlig och tjejen är följsam. Att köra på samma mönster hela tiden, 'lång-lång-kort-kort' till exempel blir tråkigt och enformigt i längden. Variation var kursens huvudbudskap.

Men nu över till det jag egentligen ville skriva om. Idag inhandlade jag en banan.
En banan
. Jag har aldrig reflekterat över hur mycket en frukt kostar. När jag stod där i kassan och kostnaden för bananen visades på kassadisplayen så insåg jag att: "det här måste jag fundera över".

I mina tankar just nu: Kostnaden av en frukt.



Bananen kostade 3,38 kronor om du av någon anledning undrade.

ps. Adam kolla på bilden, på de röda flingpaketen, ser du? Lucky charms.
Som i Austin Powers filmen: "They're always after me lucky charms".
Nu fattar jag varför de garvade åt han lönnmördaren. :P
ds.

Kommentarer
Postat av: Ma

Lucky Charms åt jag jämt hemma hos farmor när vi bode i USA, och Fruit Loops! Mmm goda minnen, slurp!

2009-11-02 @ 09:21:41
URL: http://shorthair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0