The melacholy of the moment.

Att plugga distans mot komvux är mycket sorgligt. Det är som gymnasiet fast utan klasskamrater. Lonelyness supreme.. Jag får mycket gjort i alla fall. Det hade jag inte fått om jag gått arbetslös utan komvux. Små barn, lyd mitt råd och njut av skolan och kompisarna så länge det varar. Efter skolan är det med stor sannolikhet arbetslöshet som gäller och kompisarna skingras med vinden. Då kommer de jobbiga tråkiga dagarna i skolan att verka som en komedi.

Sällan är det någon som vill hitta på något. Nu ska jag lyssna på melankolisk musik en stund (Kent - Lsd, någon?), sitta och vara sentimental i en timma. Sedan ska jag rycka upp mig och göra något meningsfullt. Har fått en hink morötter av Mormor så jag ska nog pressa morots/apelsin juice. Mycket.. Så kan jag dricka ett glas varje morgon, det kommer förhoppningsvis att ge min hud en varmare ton. Då kan jag vandra omkring bland alla blekfisar och känna mig friskare och starkare. Morotssaft är morotskraft!

Jag nappade på ett erbjudande på en träningstidning, mest för premiens skull. Igår fick jag den. En pulsklocka. Fett nice tänkte jag. Men den är dålig. Man ska ha ett bälte över bröstet som skickar trådlösa signaler till klockan och då vet klockan vilken puls man har. Hela upplägget känns som att gå över ån efter vatten. Varför inte bara mäta pulsen i handleden? Varför går det inte att stänga av pip-ljudet som låter så fort man trycker på en knapp? Varför fungerar inte pulsfunktionen? Varför är klockan stor och otymplig som ett Xbox? Jag måste komma ihåg att säga upp tidningen efter nästa nummer...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0