I've got the power!

Idag har jag arbetat som byggare igen. Slitsamt men bra betalt arbete.
Ett rum skulle flytspaklas, 3 ton (120 säckar á 25kg) flytspakel anlände till platsen
men den skulle givetvis bäras in också. Det här är alltså säckar fyllda med ett
cement-liknande pulver som man sedan blandar med vatten och då blir det ännu tyngre.
Mycket bärande, sedan insåg jag att det var ännu jobbigare att faktiskt röra om i blandningen.
Dessutom var det mycket dammigt så man hade mask på sig som knappt släppte igenom syre och varmt var det. Mycket varmt.
Jag tänker använda det här som ursäkt för att inte gymma ikväll. Det får räcka med en hård dags arbete och karateträning.

Har just upptäckt ett klipp jag inte sett på jättelänge. Kan man låta bli att skratta tills magmusklerna sinar?

Kanske är 'Ett kilo mjöl' roligare men den har alla redan sett hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0