Namnlös.jpg - En namnlös bild i ord.


Var laddad för dans och romans

sådant måste man ju ändå gilla

Så Lovisa, Malin och jag gav oss av fast vädret var illa.

Alla andra danskamrater var lata

det spelade ingen roll hur mycket jag tjata.

 

Väl framme insåg vi att det var mogenband på scen

men det spratt i våra ben.

Dansade mysiga foxar och buggar med sväng

som är signumet för vårt dansgäng.

Drifters spelade med god rytmik

men tråkig musik,

det var en sådan stereotyp lyrik.

Golvet var halt

Jag halkade, det var inte så svalt (coolt)

Unga människor var en brist

därför blev det ganska trist

Vi stack inte direkt utan gav dem en frist

Men till slut tog moralen slut

vi pallade inte en till minut

Så vi satte oss i Malins Ford

Och åkte hem till hennes gård.

Mitt sug efter att dansa vart inte stillat

Därför har jag just sett dansbandskampen och chillat.

 


Are you going to Scarborough Fair?

ぼくはうれしです

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Hård kamp. Det ska bli spännande och se vad som faller i smaken för domaren.

2009-11-16 @ 01:08:24
URL: http://supermalinbros.blogspot.com
Postat av: Cattle

Ska påpeka för nyfikna att jag vann en tävling med den där ramsan. Det kan man läsa om här: http://thedancingflies.blogg.se/2009/november/rimmande-inlagg.html



Jag är riktigt stolt måste jag erkänna. (-:

2009-11-20 @ 18:09:56
URL: http://cattlebruiser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0