Snickarbyxor och blåskjorta.

Gipsskivor och isolering.
Tigersåg, hammare och kofot.
Bjälkar, reglar och spånskivor.
Spik, skruv och plugg.

Idag har jag arbetat som snickare i brist på bättre att göra.

Kanske skulle man hoppa på byggprogrammet ett år, med mina grund skills behövs nog inget mer.
Jag och Robin funderade här om veckan på att gå gymnasiet igen; Fordon i Söderhamn och få lastbilskort.
Se vad arbetslöshet gör med oss teoretiska människor! Att vi ens överväger dessa val är alarmerande.

Ska försöka bli trevlig kassör på Ica eller stekare på Max i Bollnäs. Kanske lärare efteråt, eller inte. Studera i 4 år för att tjäna uselt och jobba mycket låter tämligen otacksamt. Får man bra klasser så skulle jag kasta mig över jobbet men det är ingen garanti, kan lika gärna få värsta pain-in-the-ass-klasserna.
Jag får sikta på Max och steka burgare, då får jag säkert mat utöver lönen. Så får det bli. Mitt mål är nu att kasta mig över jobb på Max om de dyker upp. ;D

Kommentarer
Postat av: ocdipus

Max har milkshake. Jag gillar milkshake. Max är bra.

2009-11-15 @ 23:48:52
Postat av: Cattle

Vi talade om milkshake på vägen hem från dansen i Lördags. Du kanske skulle ha följt med after all. :P



Men, jo milkshake är en mycket angenäm dryck med många möjliga variabler. Max nuvarande säsongens smak 'Päron' är en särskilt god smak om man nu ska köpa sin milkshake. Den bästa milkshaken får man givetvis om man gör den själv.

2009-11-16 @ 00:09:47
URL: http://cattlebruiser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0