Television.

Ikväll har jag tittat på Tv för första gången på väldigt länge. Det var Dansbandskampen och det fanns pepparkakor vid Tv:n. Lite lustigt med sändningstiden kan jag tycka, dansanta människor är väll i regel ute och dansar en lördag mellan 20.00-21.30? Det var ingen dans i Hudik idag därför blev jag hemma till exempel.

Det är ett mysigt program med den rätte programledaren; Setterman som är väldigt kvick på att hitta på 'One liners' som jag inte kan låta bli att skratta åt. Har man god karisma kan vad som helst göras roligt. Lite besviken kan jag bli på de överskattade Zekes som vinner på sitt charmtroll till sångare snarare än kvaliten på musiken. Okay, de var inte lika dåliga som Sweetshots men inte skiljde det mycket tycker jag. Tråkig första låt, i den andra låten tappade rapparen luften halvvägs igenom versen och det lät allt annat än bra. Även om det hade varit bra har jag svårt att tänka mig att det skulle vara bra att dansa till.

Men nu till kvällens stora diss. Röstning och sedan ännu en röstning.
Jo, jag förstår att det är profit som gäller i vårat kapitalistiska samhälle men varför, vaför inte låta oss rösta på den vi tyckte var sämst istället? (Det är ju utslagning som gäller, eller hur?) Och naturligtvis nöja sig med en röstning på en kväll.

Man kanske skulle ge sig av till Strängnäs och dansa någon gång. :)
Dock tror jag att det kan vara lite trist att vänta 10-15 minuter mellan varje låt och bara dansa en låt. Det verkar ju onekligen som om det är så det ligger till.
Nåväl, dansa ska jag förmodligen göra nästa Lördag så jag får se programmet online vid ett annat tillfälle. Då går jag visserligen miste om möjligheten att påverka men det gör jag ju ändå inte. Känns hopplöst att kämpa mot horder av fjortis-groupies eller att uppmuntra röstningshysterin.

Jag talade med en gris idag.
-Har du hört att flera människor dött i svininfluensan frågade jag.
-Grymt sade grisen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0