Who wants to live forever?

Var på begravning idag. Precis som jag förutspått handlade det mer om gud och evigt liv än att ta avsked.
Jag förstår mig inte på religion. Ser folk verkligen ett evigt liv i himmelen som något positivt? Evigt liv måste väll ändå vara det absolut värsta som kan hända?
En evighet tar aldrig slut, alltså kommer man att hinna tröttna på allt och ändå ha en evighet kvar (Är alltså helvetet = evigheten? I sådana fall måste himmlen vara att försvinna helt och hållet).

Man kan inte veta men jag håller i alla fall tummarna för att man upphör att existera på alla sätt och vis när man dör. Vi människor måste lära oss att acceptera döden, inte försöka övertyga oss själva om den flummiga religionens påhitt. Picture related.


Kommentarer
Postat av: Ma

Vi har religion nästa termin, fyfan säger jag bara...

2009-11-27 @ 17:09:32
URL: http://shorthair.blogg.se/
Postat av: Cattle

Religion är ganska lätt. Bara 50 poäng och allt man behöver göra är att jämföra lite religioner och redovisa en religion och kanske ha nått prov, beroer lite på läraren. Sedan kan jag tycka att det är deprimerande hur större delen av mänskligheten inte ser igenom allt detta flumm, men det gäller att hålla god min och visa att man kan så får man fina betyg. :D

2009-11-27 @ 18:03:22
URL: http://cattlebruiser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0