Saturday Night Live!

Jag har ett ljus här brevid mig, det luktar otroligt gott. Jag tror jag ska gnida in mig med det som parfym. Det här ljuset luktar så gott att det borde vara en mänsklig rättighet att känna dess doft. Nåväl jag är lite nyförälskad i det här ljuset, känslorna kanske lugnar ned sig snart. xD
Mamma säger att det kostade 30-40kr på Ica och att hon vill ha tillbaks sitt ljus, men det får hon inte. :D

Igår spelade jag sällskapsspel med Malin, Henke och Emma. Det var väldigt trevligt, vi spelade bara en spelomgång men till slut hade 5h passerat och det var dags att åka på dans (på vägen dit konstaterade Henke att jag inte kunde sjunga). Dansgolvet var mycket halt så mina moves vart helt uppfuckade men mot slutet av kvällen hade man vant sig någurlunda. Det var lite folk dock, alldeles för lite.

I pausen så åkte vi för att inhandla mat, jag körde och rätt som det var kom jag in på en enkelriktad gata och det hade varit ganska trevlig om det inte vore för att jag körde åt fel håll.
"Bara att vända så är ingen skada skedd". Tänkte jag men innan den tanken var fullbordad lade jag märke till att bilen jag mötte på enkelriktat var ingen mindre än Farbror Blå! Då kändes det dumt att vända, vad skulle han tro om jag gjorde det? Att jag hade ett lik i skuffen? Jag svängde in på bussfickan och körde förbi polisbilen. Kanske borde ha stannat på bussfickan och vänt?.. Nåväl det är lätt att vara efterklok.
Hur som helst, så körde jag vidare och mina medpassagerare observerade och påpekade att polisbilen vänt och körde efter mig. Simon föreslog skämtsamt: "Kör ifrån den." Henke tycktes ta detta på allvar och sade aningen allvarsamt: "Skärp dig, du kan ju inte köra ifrån polisen." Då började jag skratta inombords, plötsligt hade hela situationen blivit aningen komisk. Nu gällde det bara att få behålla körkortet så var kvällen räddad. Polisen gjorde stopptecken (stopptecken är ett ord jag tänka mig att många svenskar särskriver) och jag stannade.
Redan då jag vevade ned rutan insåg jag att det här inte var en vanlig polis, det här var i självaste verket den sista bossen! Jag visste därför att revolvern jag höll i min högra hand inte skulle skada honom. Jag stack mina fingrar in i hans ögon och slog upp bildörren i skrevet på honom, sedan stängde jag bildörren och körde iväg. Jag visste att jag bara köpt lite tid. Nu gällde det att locka med honom till Mcdonalds för att försvaga honom med dålig mat.
Till min förfäran insåg jag att hans onde medhjälpare hade kidnappat mina vänner och lämnat en lapp där det stod: "Om du någonsin vill se dem igen så måste du komma till mitt kusliga slott och besegra mig i sten, sax och påse! (bäst av tre)".
-Vilken tur, jag är nämligen mästare på det spelet! Utbrast jag för mig själv och begav mig till slottet där jag vann duellen, räddade mina vänner, fick prinsessan och levde lycklig i ett halvår ungefär, då jag plötsligt dog av cancer i den högra njuren.


Det var nästan så dramatiskt i alla fall.

Polis: Haft körkort i ett halvår och kör mot enkelriktat, det är inte bra det.
Jag:   Nej, det är inte bra.. Jag har inte kört så mycket i Hudik, jag måste ha svängt fel.
Polis: Men skyltarna ser likadana ut i hela Sverige. (Där blev jag ganska ägd)
Jag:   Jo, jag måste ha missat skylten.
Polis: Jag tänker inte ge dig någon prick för det här men var mer uppmärksam i fortsättningen.
Jag:   Det ska jag.
Polis:  Hej då.
Emma: Hej då! (Wtf, varför sa du hej då? xD)
Jag: Hej då.
Ungefär så där lät det och så fick jag alkoholtesta.

"Är det inte enkelriktat här?" Retas de med mig. D:

Idag har jag haft Japanskalektion och så har jag gått på buggkurs. Malin skjutsade till och från kursen. Det är väldigt skönt att slippa köra emellanåt faktiskt. På vägen hem pratade vi om tankeläsning. Av någon okänd anledning fick det mig att tänka på den här serien:


Imorgon ska jag simma med Wallanderu som för övrigt är den enda som gjorde ett Zombie Survival Sheat i det förra inlägget (det är aldrig försent dock, om du läser detta år 3129 så ska du ändå göra ett tycker jag).

Nästa gång jag skriver kommer det med stor sannolikhet att handla om Hello Kitty. So long!

Kommentarer
Postat av: Ma

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA......WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA..(host harkel)..fniss WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!! UTROPSTECKEN EN MILJON!!! seröst bästa blogg inlägger EVER.

2009-10-11 @ 23:32:21
URL: http://shorthair.blogg.se/
Postat av: Cattle

Oj då. Det är alltså vad som händer när jag behöver skriva av mig. :P

2009-10-11 @ 23:40:41
URL: http://cattlebruiser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0