Investerar i framtiden.

Som jag tidigare nedtecknat så är jag ganska trött på min tillvaro.
Varje dag gör jag massor av saker som jag inte vill göra.
  • Kliva upp ur sängen. Det är klart att det måste göras någon
    gång men kanske inte klockan 05.45.

  • Borsta tänderna. Jag är så sjukt trött på att borsta tänderna
    jag fattar inte varför men jag fylls bara av motvilja när det
    är dags, dag ut och dag in, 2 ggr om dagen de senaste snart
    22 åren. Fan ta dig Karies och belägningar och tandsten!

  • Gå till jobbet. Fan vad jag är trött på att köra omkring
    bland människor. Att slita ut axlar och rygg på alla tunga
    oergonomiska lyft är heller ingen hit. För att inte nämna en
    och annan idiot som jag måste stå ut med.

  • Träna. Varför tränar jag? Inte för att jag tycker det är skönt
    eller roligt i vilket fall. Jag gör det för att jag inte vill bli fet.
    För att jag vill ha en 'snygg' kropp. Jag vet inte, det kanske
    är anledning nog men jag vill ha ut något mer av min träning,
    jag vill ha kul! Ska prova spela lite innebandy igen, sist jag
    gjorde det bröt jag foten men det var kul i alla fall. Blev lite
    sugen på att sparka lite fotboll också... och badminton. Jag
    behöver förmodligen bara byta miljö, gymet är i grund och
    botten en deprimernade plats. Satan en så lång paragraf det
    här blev. Nåväl, nu är den över i varje fall.

  • Komma hem. Till den här lilla lägenheten som ingen av oss
    har ork att hålla städad. Det ser ut som sju svåra år här och
    det är inte kul att komma hem till. Städar ibland. Gör ett ryck.
    Sen går det en vecka så ser det lika jävligt ut igen.
    Det finns inget som suger motivationen ur en så mycket som
    att inte längta hem särskilt mycket.

  • Gå och lägga mig. Fuck that shit. Jag behöver mina 8 timmar
    men jag ser ingen anledning i att sova. Efter att jag somnat så
    kommer jag nästa gång jag vaknar upp att mötas av en ny dag
    så som den förra. Så jag håller mig ofta, inte alltid (det skulle jag
    aldrig orka) vaken länge. Som om morgondagen inte skulle komma
    om jag aldrig sov.

    Jag borde bara skita i att göra allt ovanstående. Men det gör jag inte.
    Tro mig, jag är tillräckligt 'random' eller kaotiskt i mitt sinne för att
    kunna skita i allt från och med imorgon, men det gör jag inte. Jag
    övertalar/inbillar mig själv att jag investerar i framtiden. Jag offrar nuet
    för att få det bättre längre fram. Jag gör ovanstående för att mitt framtida
    jag inte ska behöva lida av konsekvenserna. Bara jag håller mig mentalt
    stabil lite till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0