Vänster!

Har börjat göra så mycket som möjligt med vänster arm den sista tiden.
Lyfta saker, öppna dörrar, borsta tänderna, ratta bilen på jobbet, hålla i
telefonen/boken/vad-det-nuär som-jag-håller-upp, you name it. så mycket
som möjligt med vänster.

Detta har fått mig att inse hur sjukt mycket starkare jag är på min högra sida
av kroppen. Efter första dagen med mitt hardcore-vänster-program kände
jag mig stel och hade träningsverk i alla muskler i vänster arm samt vänster
rygg, axlar, bröst- och nackmuskler.

Som en av mina karatetränare sade "Träningsverk ska tränas bort". Jag har
fortsatt använda vänstern i snart 2 veckor och det känns mer och mer
naturligt att använda vänster, inte naturligare än höger dock. Men det känns
som om min styrka är mer jämt fördelad.

Detta kanske är något för just dig! Det är lite klurigt i början, eftersom man
plöstligt kommer på sig själv med att använda högern helt omedvetet men
det går.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag måste haka på det här!

2011-02-21 @ 16:58:15
URL: http://supermalinbros.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0