En Norrman sade till mig

Som bekant arbetar jag på Norsk telefonsupport. Jag är långt ifrån flytande
på att tala norska så det blir en hybrid mellan:
-Stavangerdialekt (har ju bott och jobbat där ett år).
-Svenska (Lite hälsingemål smyger sig säkert in).
-Hur jag tror en Norrman skulle säga/uttala ett ord (typ så hær).

Idag fick jag ett samtal från en norsk kvinna som tydligen trodde jag
var från Norge och undrade var jag kom ifrån.
"Du har en rar (underlig/konstig) dialekt du" sa hon.

Norrmännen har två språk (Nynorsk och bokmål, den senare är den begripliga)
och fler dialekter än du kan räkna på fingrar och tår.
Det är alltså inte konstigt att hon undrade men det blev en ganska komisk
situation för mig. ^______^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0