5-stjärnig upplevelse!

Myrfotbollen som varit på tal i nästan 2 månader var efterlängtad. Oturligt nog insjuknade jag 3 dagar före men i förebyggande syfte hade jag ätit vitlöksklyftor hela veckan och uppnåt ett något friskare tillstånd i tid till spelet.
Jag ska börja med att säga att fotboll inte är min grej, det kräver teknik och att vara snabb i vändningarna. Myrfotboll däremot är något för mig. Att klafsa omkring på en myr och försöka få bollen att göra som man vill är riktigt roligt. Ju längre man spelar detstu djupare sjunker man eftersom myren blir mer upptrampad. Missar man bollen sänds en kaskad av brunt myrdoftande vatten över andra spelare i närheten. Mot slutet av matchen såg alla ut som träskmonster täkta av mossa och skitigt vatten vilket kändes väldigt rätt!
Äventyret avrundades med myrbrottning, ett renande bad i en närliggande sjö samt fika.
Det här vill jag göra om ofta och gärna. (-:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0