Katharsis through Pink Floyd

Var just på Konsert med Australian Pink Floyd, ett Pink Floyd dedikerat coverband
från Australien. Helt makalöst bra måste jag säga, inte bara den underbara musiken
men även den visuella Ljus och 3D-bildshowen.

Nu hoppar jag över allt onödigt krås som skulle gjort det här till en jobbig recension
och hoppar rakt till efterrätten:

Alltså, Gitarrsolot till Comfortably Numb
Jag slits ut ur verkligheten och rakt in i låten.
Jag kan känna låtens essens pulsera in i mig med varje ton, jag för en varm känsla i magen, huvudet känns
upplyft och lättat, sinnet fylls av flow. Kort sagt en mäktig känsla.
Introt till Coming back to life ger en Light-version av samma känsla men i övrigt skulle
jag vilja påstå att Comfortably Numb är unik i sin Awesomehet.

Saknade Another Brick in the Wall Part 3, tycker det är den bästa låten i sviten, den ger
hela konceptet som de försöker förmedla mer djup och inlevelse.
Jag kommer på mig själv ibland med att nynna för mig själv;
I don't need your arms around me, I don't need no drugs to calm me,
I have seen the writing on the wall, Don't think I need anything at all,
Don't think I need anything at all.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0